zondag 9 oktober 2011

Herfst en Halloween

Na een toch wel hele warme zomer, met hier en daar een uitschieter naar een beetje te warm en heel af en toe een regendagje begint het nu langzaam maar zeker herfst te worden. Afgelopen week heeft het veel geregend, en ondanks dat het overdag met de temperatuur nogal mee viel, koelt het ´s avonds flink af. Tot mijn grote verbazing heeft het zelfs al een paar keer flink gevroren ´s nachts. Niet een klein beetje vorst aan de grond maar echt een dikke laag ijs op de auto´s. Maar ik klaag nog niet, dit weekend was het weer prachtig weer, vandaag lekker de halve dag buiten gezeten met een dikke 26 graden, en dat in oktober!
De zomer is achteraf bekeken eigenlijk weer voorbij gevlogen, zo aan het einde zijn er hier meestal nog wel wat leuke fairs en evenementen. Dit jaar ben ik voor het eerst naar de Windsor fair geweest. Het zou een van de leukste en grotere fairs van Maine zijn en ik heb inderdaad genoten! Ik mis nog steeds de kermissen en braderieën in Nederland en alhoewel ik de fairs hier daar helemaal niet mee te vergelijken vind, kwam deze toch aardig in de buurt. Het was een super warme dag maar dat weerhield er de meeste mensen niet van om toch te komen dus het was lekker druk. Heerlijk vind ik dat, al die verschillende typetjes die je dan voorbij ziet komen. Er was een kermis, er waren wat oude ambachten, veel kraampjes met rommel, een heleboel lekker eten en wat ik het allerleukste vond was de paardenrace. Ik had zoiets nog nooit in het echt meegemaakt dus ik heb eerst gewoon een tijdje op de tribune gezeten tussen het gokkende publiek. Grappig, die reacties als het einde van de race in zicht komt! Uiteindelijk besloot ik toch ook maar een gokje te wagen. Ik koos voor paard 2 , 4 en 6. Tja, helaas werden de paarden 1, 3 en 5 eerste, hihi, maar spannend was het wel! De volgende race heb ik nog even met Kaine staan kijken. Uit het niets begon Kaine ineens four! four! te roepen. De man naast mij zei tegen zijn vrouw: you hear that? I told you, i should have picked number 4! En wat denk je? paard 4 won! Volgend jaar laat ik Kaine de nummers kiezen!










Op een andere warme zondag, toen Kaine bij opa en oma aan het logeren was, besloten Joe en ik op een afgelegen plek eens wat te gaan schieten. Alle voors en tegens van het houden van wapens hier ten spijt, ik vind het zelf erg leuk om met een echt geweer te kunnen schieten. En nee, niet op beestjes maar gewoon op een blikje of wat dan ook. Dat zijn dan ook weer van die momentjes dat je beseft, ik ben echt niet meer in Nederland! Ik vind het stiekem dan ook best stoer om op je gemakje met je geweer op je schouder door het bos te lopen, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.





Verder ben ik druk bezig geweest met Kaine zijn nieuwe slaapkamer. Tot nu toe sliep hij nog steeds in zijn eerste ledikant en ondanks dat het nog best goed ging, hij er ook niet uit probeerde te klimmen ofzo, dacht ik soms toch stiekem wel dat hij met zijn bijna 3 jaar onderhand wel toe was aan een "grote jongens"slaapkamer. Gelukkig kwam mijn schoonmoeder met het bericht dat ze hem voor zijn derde verjaardag, eind oktober, de Elmo slaapkamer die ik, al voor hij goed en wel geboren was heel graag wou hebben, zou geven. Ze noemen deze kamertjes, "room-in-a-box en je hebt ze van bijvoorbeeld Cars, toystory, Barbie, enz. Maar ik had dus mijn zinnen gezet op Elmo. Mijn schoonmoeder besloot hem alvast te bestellen, voor het geval hij niet op tijd binnen zou zijn, maar twee weken geleden werd hij al geleverd. Omdat Kaine natuurlijk niet meer kon wachten; Elmobed!!, Elmobed!!, vond oma dat we hem maar alvast moesten geven. het is bijna niet te geloven maar in een niet eens zo'n hele grote doos zat inderdaad een hele slaapkamer! Nou ja, het bed is echt gemaakt voor peuters, en het kastje is meer een rekje, en het tafeltje met stoeltjes is ook echt formaat kabouter. Maar leuk is ie wel. Na een avondje en ochtendje schroefjes draaien had ik hem in elkaar zitten en kon hij diezelfde avond in zijn big boy bed. Op zich gaat het best goed! Hij komt er nu 's morgens wel eens zelf uit, de eerste ochtend kwam ik beneden en stond de televisie aan. Blijkbaar was hij al vroeg naar beneden gegaan, ik lag nog in een diepe slaap, toen hij niemand aantrof en ook niet wist hoe hij de t.v op een leuke zender kon zetten is hij, denk ik, maar weer terug zijn bed in gekropen. Hij is ook een keer uit bed gevallen midden in de nacht en omdat het pikkedonker was op zijn kamertje kon hij zijn bed niet meer terug vinden. Stond hij om 4 uur 's nachts midden in zijn kamer op de grond te huilen. Nu laten we het nachtlampje branden en gaat het goed. Het grote voordeel van zijn nieuwe kamer is dat hij nu af en toe zelf overdag in bed kruipt voor een slaapje, iets wat hij al ruim een jaar niet meer deed! Dan zit hij lekker op zijn kamertje te spelen en als het ineens erg stil is boven ga ik kijken en vind hem in een diepe slaap op bed. Best lekker, voor Kaine en mama! ;)
Langzaam maar zeker veranderen we zijn hele kamer nu in een Sesamstraat slaapkamer. Het Elmo beddengoed is besteld, we moeten nog wat vrolijke gekleurde gordijnen aan schaffen en ik heb al een paar leukje sesamstraat schilderijen in elkaar gefrobeld. Hopelijk is zijn kamer op zijn verjaardag helemaal af!






Over froblen en knutselen gesproken! Halloween komt eraan! Vorig jaar woonden we nog bij Joe zijn ouders, in the middle of nowhere. Daar was weinig van halloween te merken. Bovendien zijn we toen ook niet weg geweest met Kaine omdat we onverwachts met onze poes Tazzy, die een week later toch nog overleed, naar de dierenarts moesten. Omdat ik toen overal de versieringen bij de huizen zo leuk vond, nam ik me toen al voor om, als ik eenmaal een eigen plek had, wel de buitenboel te versieren. Omdat het toch wel prijzig is om ineens allerlei spul aan te schaffen voor buiten ben ik zelf wat aan het knutselen gegaan. Mijn eerste project was een vogelverschrikker. Met wat oude lapjes, wat zelf geplukt groen uit het veld en lijm ging ik aan de gang en tot mijn verbazing werd ie nog best leuk ook!

Inmiddels staat ie in de voortuin, tussen het hooi en de pumpkins (die we ook nog gaan carven). Ik heb hier en daar al wat monsters, spoken en andere engerds neergezet / gehangen en met nog een paar weekjes te gaan hoop ik met Halloween dan ook een leuk griezel tafereel voor ons huis te hebben staan. Door de verdrietige toestand met tazzy, vorig jaar, is Kaine toen niet gaan trick or treaten, ondanks dat we toen op het laatst nog een leuk gorilla pak voor hem hadden gescoord. Ik herinner me ook nog dat het die dag ijskoud was buiten, Kaine was nog maar een week voor halloween twee jaar geworden en een beetje snotterig. Dus achteraf vonden we het ook niet zo heel erg dat we niet met hem weg konden. Dit jaar zal ie net 3 zijn, en wil hem (en mezelf) deze ervaring zeker niet laten missen. Omdat we vorig jaar pas laat naar een betaalbaar kostuum gingen zoeken, grepen we bijna overal mis. Alle leuke pakken die ik in september al in de winkels had zien hangen waren uitverkocht en alleen de hele dure of de hele saaie, simpele waren nog over. Bij Old navy, een populaire kledingzaak hier in Amerika had ik de leukste, goedkope pakken gezien. We besloten dus afgelopen week om alvast zijn pak te gaan halen. Ik had op hun website al een voor selectie gedaan, samen met Kaine. Ik liet hem de plaatjes zien en vroeg wat hij wou worden. Eerst koos hij een hamburger pak maar dat zag ik niet zitten. Toen ging hij voor de draak en na een beetje gepush van mijn kant koos hij dan toch voor mijn favoriet, het haaienpak. Bij de winkel aangekomen zagen we dat we toch weer een beetje te laat waren want ze hadden alleen nog wat apenpakken, heel leuk maar hij is al twee keer een aap geweest. Gelukkig hadden ze ook nog het drakenpak in zijn maat en nadat we hem het pak in de winkel aan hadden getrokken wou hij hem niet meer uit. het stond hem ook super leuk dus dit jaar gaat hij zijn aller eerste trick or treat ervaring beleven als draak. Ik zit er nog over te denken om mezelf als prinses en Joe als ridder te verkleden ;) Nog 3 weekjes!! Ik heb er nu al zin in!


Tja, verder gaat het hier zo'n beetje zijn gangetje. Inmiddels zijn er afgelopen week weer twee gezinnen hun apartement uitgezet en dus staan er nu in totaal 5 van de 17 huizen leeg. Ik vind het stiekem wel lekker, alleen de "normale", rustige gezinnen zijn overgebleven.
Wij hebben ondertussen een andere auto aangeschaft. De pontiac bleef problemen houden en reed vaker niet als wel. Joe was bijna elke avond na zijn werk bezig om weer wat te repareren en al die onderdelen kosten natuurlijk een hoop geld. Toen we hem voor de derde keer naar een garage moesten laten slepen, was ik eigenlijk wel opgelucht toen de garagehouder ons vertelden dat het toch wel erg duur zou gaan worden om hem te laten repareren en dat hij eventueel nog wel een leuk ander autotje voor ons had. Natuurlijk was Joe wel treurig dat hij afscheid moest nemen van zijn stoere Pontiac Grand Prix en vond hij de Subaru die we nu hebben toch wel erg klein en tuttig. Maar het is wel een vierwiel aandrijving, iets dat hier in Maine met de lange winters vol sneeuw toch wel fijn rijd. En ik zelf ben blij met het formaat boodchappenwagentje en het feit dat het gewoon een schakelbak is, iets wat ik toch nog steeds veel fijner vind rijden. Ik ben afgelopen zaterdag dan ook voor het eerst alleen met Kaine een hele dag lekker wezen shoppen, voelde me ook best cool, dat ik voor het eerst alleen weg ging en gewoon overal de weg wist alsof ik mijn hele leven hier gewoond heb ;) Zelfs het rechtsaf slaan door een rood stoplicht, iets wat hier gewoon mag, deed ik zonder blikken of blozen ;)

Dit was het weer even voor nu, volgende keer de foto's van hopelijk een leuke halloween en meer over onze plannen voor de komende maand: tippen. Wat dat inhoud leg ik de volgende keer uit!

Tot snel!

3 opmerkingen:

  1. Ontzettende leuke ervaringen! Veel plezier met Halloween!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je kunt het je hier niet voorstellen maar ik geloof gelijk dat het heel vet is om met een geweer door het bos te slenteren alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. Machtig lijkt me dat!

    Ik maak uit je verhaal op dat je al aardig begint te aarden. Gelukkig maar!

    Wat ik me afvraag: Hoe doet Kaine het? Spreek je uitsluitend Engels of praat je gewoon in je moerstaal?

    En..oh ja..voordat ik het vergeet..een Happy Halloween nog! ;) Je knutselwerk ziet er al geweldig uit! De kast is iig erg onder de indruk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik praat eigenlijk alleen maar Nederlands met Kaine. tenminste, als ik alleen met hem ben, ik merk wel als ik bijvoorbeeld in een drukke winkel ben waar andere mensen mee luisteren ik soms toch automatisch op Engels overga. En als Joe thuis met hem praat en ik me ermee "bemoei" is het soms ook makkelijker om het in het Engels te doen zodat Joe het ook begrijpt.
    Kaine heeft daardoor wel een kleine spraak achterstand, voor een bijna 3 -jarige praat hij vrij slecht maar ze zeggen dat hij dat uiteindelijk wel inhaald en er straks alleen maar voordeel van zal hebben dus ik maak me er niet druk om. Hij praat nu in een mix van nederlands-engels en hij kan heel boos worden als ik bijvoorbeeld zeg car , dan zegt ie: no, AUTO! Maar hij kan wel tot tien tellen, in twee talen!! ;)

    p.s., ik vroeg me af wat je bedoelde met de kast die onder de indruk was, maar je bedoelde kat, hehehe

    BeantwoordenVerwijderen