woensdag 27 oktober 2010

Soms duren de dagen hier best lang. Zeker als iedereen 's ochtends de deur uit gaat, het buiten koud is of regent en jijzelf de deur dus niet uit kan: Te koud, te nat, geen auto.... Maar de laatste dagen lijken voorbij te vliegen en ik heb het vermoeden dat dit nog wel een tijdje door zal gaan. Vanaf eind oktober begint het bij ons druk te worden met verjaardagen. kaine's verjaardag, gevolgd door halloween. Een paar dagen daarna mijn verjaardag, twee weken daarna oma's verjaardag gevolgd door Thanksgiving. Daarna is het Sinterklaas, een traditie die we toch een beetje in ere willen houden hier voor Kaine. En dan gaan we alweer naar de Kerst. Ondanks dat ik niet erg uit zie naar de donkere, koude dagen hier hebben deze dagen natuurlijk ook wel weer wat. Zoals nu dus alles om Halloween draait! Natuurlijk was het dit jaar voor mij tijd om voor de eerste keer een pumpkin te carven. Een traditie die in nederland nog niet echt door lijkt te zetten. Heel het Halloween gebeuren is hier trouwens veel intenser en naar mijn mening veel leuker dan in nederland. Bij bijna elk huis zie je nu de halloween versieringen zoals je bij ons rond kerst de decoraties buiten ziet. Leuk!
Maar goed, het was dus voor mij tijd om aan de slag te gaan met mijn eerste pompoen en ondanks dat mijn creatie niet zo mooi was als die van Joe en zijn moeder vond ik het toch erg leuk om te doen.


En natuurlijk is het eindresultaat, in het donker met een kaarsje erin nog het leukste! Joe's en mijn pumpkin:

De pumpkin van Joe's moeder:

De pumpkin van Joe:

En mijn gedrocht ;)


De ouders van Joe zijn halverwege deze maand een paar dagen op vakantie geweest naar Florida, waar Joe's oma woont. Voor ons een goede gelegenheid om op de terugweg van het vliegveld eens naar het grote winkelcentrum in Portland te gaan. Wat een genot!! Even weg van de flanellen geruite bloezen, de joggingbroeken en huispakken, baseballcaps en snorren en baarden en mezelf eindelijk eens op mijn gemak voelen tussen mensen die gewoon met de laatste mode meedoen, zich niet kleden alsof ze recht uit bed komen en niet vreemd naar jou kijken omdat jij wel bent opgemaakt en je haren netjes hebt gekapt! We hebben er lekker gewinkeld en ik ben er nog even naar de kapper geweest voor een nieuw kleurtje en een knipbeurt. kaine gedroeg zich prima in de leuke winkelwagentjes die ze in deze mall hadden. Een buggy in de vorm van een raceauto met een groot net eraan voor de boodschapjes. Aan het einde van de dag ontdekte we ook nog een Chucky Cheese, een soort van indoor achtige speeltuin met restaurant. Helaas vond Kaine al de leuke toestellen nog steeds niet leuk maar papa en mama hebben zich uitstekend vermaakt met een bakje vol met muntjes voor de verschillende automaten en Kaine had het toch best naar zijn zin door lekker tussen de andere kindjes te rennen, de ballen van de verschillende spellen te stelen en als hij de kans kreeg riste hij hier een daar ook nog wat prijstickets weg!




Inmiddels zitten we hier midden in de fall foliage. Een bekend verchijnsel hier in New England. Maine bestaat uit 90% bomen en in de herfst verkleuren de bomen met blaadjes van groen, naar okergeel en sommige naar vuurrood. Een prachtig gezicht alleen heb ik er zelf nog niet zoveel foto's van gemaakt, ik beloof er aan te werken en zal er de volgende keer op terugkomen. Maar buiten het verkleuren van de bomen is er ook in deze gure herfsttijd natuurlijk best nog wat meer te beleven. Zo gaan Kaine en ik er regelmatig op uit om te zoeken naar eikels, denneappels, paddestoelen endergelijke om er binnen lekker mee te gaan knutselen. Op die speurtochten komen we vaak allerlei diertjes tegen. Zo hebben zich in Kaine's zandbak buiten een paar dikke padden verstopt en ook kan ik uren kijken naar de eekhoorn nasst ons huis die de hele dag op en neer rent met eikels in zijn bek. Ik weet inmiddels waar hij zijn wintervoorraad aan het aanleggen is en leg er soms stiekem de eikels die Kaine mee naar binnen brengt vlakbij neer. Scheelt mij weer wat troep in huis en de eekhoorn een aantal metertjes minder rennen. ;) Op 1 van onze zoektochten buiten kwamen we wel een heel bijzonder schepsel tegen: een slang! Na nader onderzoek bleek hij absoluut niet gevaarlijk te zijn dus hebben we hem van redelijk dichtbij kunnen bestuderen:





En natuurlijk het belangrijkste nieuws van de afgelopen tijd was de tweede verjaardag van Kaine! Ondanks dat het natuurlijk niet mogelijk is om een groot feest te geven met veel familie en vriendjes hebben we hem denk ik toch een hele fijne dag kunnen bezorgen. Zijn grote cadeau was een cadillac auto op accu. Helaas vind hij hem nog steeds een beetje eng, zeker nadat hij per ongeluk het gaspedaal raakte en spontaan begon te rijden, in zijn achteruit nog wel! Maar we zijn er van overtuigd dat hij er snel veel plezier van zal hebben. Omdat hij gek is van Dora en Diego hadden we het huis versierd in Dora en Diego stijl en ondanks dat we slechts met zijn vijven waren heeft hij toch een leuke verjaardag gehad.
De versieringen:


De Dora en Diego taart:
















Kortom, een geslaagde verjaardag voor onze kleine grote man!
Over 3 dagen is het dus Halloween en natuurlijk gaan Joe en ik naar een groot halloween feest maar nog belangrijker, overdag gaat Kaine voor het eerst trick or treaten! We hebben een leuk pak voor hem gescoord, hier alvast een sneakpeak:

En de volgende keer horen en zien jullie meer over onze eerste echte halloween in Amerika!

Tot snel!

5 opmerkingen:

  1. alweer leuk om te lezen...
    alweer van een oude bekende.......??????????????????

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Claud,

    Mooi hoor, die Jack-o'-lanterns! Wij gaan er deze week ook een paar snijden. Van het vruchtvlees ga ik dan pompoensoep maken :D
    Halloween wordt hier inderdaad niet zo uitgebreid gevierd, maar het hoort ook echt bij Amerika vind ik.
    Nog gefeliciteerd met Kaine's 2e verjaardag! Wat gaat de tijd toch snel. Jullie hebben er een leuk feestje van gemaakt voor hem. Wat cool die auto, hahahaha!
    Ik hoop dat je snel wat foto's plaatst van de fall foliage. Ik vind dat altijd zo mooi om te zien.

    Happy Halloween!

    Dikke kus,
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Happy birthday toooo youuuuuu, happy birthday toooooo youuuuuuu, happy birthday dear Claudiaaaaaa, happy birthday tooooo youuuu!!!

    Ik wens je een hele fijne dag!

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O ja, dat vergeet ik nog te zeggen: Welkom bij de club van veertigers gna gna ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WOUW,het was weer genoeg om te lezen en te kijken! Wat ziet de verjaardag van Kaine er gezellig uit! SUPERRRRRRRRRRR! En die slang, je beleefd genoeg avonturen! De pepoenen ziet er ook geweldig uit, gaaf hoor! Je hebt een heel ander leventje gekregen maar wel heel leuk! Ben ontzettend blij voor je claud, je verdiend het!!! Dikke kus en liefs uit Tilburg XXX

    BeantwoordenVerwijderen