dinsdag 5 juni 2012


Nou, daar ben ik dan eindelijk weer met een update. Het is alweer een tijdje geleden en natuurlijk is er weer veel gebeurd. Als eerste was daar natuurlijk onze vakantie naar Nederland. Wat hebben we genoten, wat was het fijn om weer even de Nederlandse cultuur op te snuiven, om vrienden en familie te zien, om gewoon heel vertrouwd door mijn oude stad te rijden, overal de weg te weten, televisie te kijken en zelfs kunnen genieten van de reclames met de oude vertrouwde merken! De tijd is natuurlijk voorbij gevlogen!
De reis ging best goed, al was hij lang! Kaine gedroeg zich voorbeeldig in het vliegtuig, al heeft hij op de heenreis wel een keer over moeten geven. De tussenlanding in Ierland vond ik zelf het vervelendst, 6 uur met een kind in de buggy en een hoop handbagage zien door te brengen, terwijl je heel moe bent, niet echt fijn. Maar de aankomst in Nederland was dus fantastisch, we hebben veel dingen gedaan, Efteling, Beekse Bergen, speeltuinen, avondje stappen , lekker uit eten, gezellig de stad in, veel Nederlandse gerechten die ik zo gemist heb gegeten, veel dingentjes aangeschaft waar ik hier niet aan kan komen en verder gewoon genoten van het weerzien met familie en vrienden. Het was zo fijn om Kaine lekker te zien spelen met andere kindjes, iets wat hij hier toch wel mist. Zoals ik zal zei was het veel te snel voorbij, inmiddels ben ik alweer ruim twee maanden thuis en zijn de lekkernijen die ik mee gebracht heb wel zo'n beetje op en de Nederlandse tijdschriften alweer uitgelezen. Ik heb nu wel het idee dat ik er weer een tijdje op kan teren, al mis ik iedereen wel weer verschrikkelijk en kan ik ook niet wachten om volgend jaar weer terug te gaan!





Op het moment dat ik in Nederland zat was het hier in Maine extreem mooi weer (in nederland was het gelukkig ook mooi!), maar bij terugkomst was de temperatuur weer gezakt naar het vriespunt en lag er zelfs alweer sneeuw. We hebben nog een paar weekjes flink koud weer gehad maar sinds een paar weken is het hier dan ook gewoon lente. We hebben zelfs al een paar dagen super mooi weer gehad al is het op het moment ook alweer een week of twee erg druilerig.

We hebben vorige week helaas afscheid moeten nemen van de oma van Joe. Erg treurig. Ik heb haar zelf maar een keer mogen ontmoeten, toen alles nog gewoon goed ging, we zijn toen zelfs met haar op een cruise geweest. Helaas ging het de laatste jaren steeds slechter met haar gezondheid en zat ze sinds een paar maanden in een verzorgingshuis. twee weken geleden stopte  ze met eten. Ze werd overgebracht naar een hospice en afgelopen donderdag is ze overleden in het bijzijn van haar kinderen. Aangezien ze in New-Mexico was konden wij er zelf niet bij zijn. Haar wens was ook om onmiddellijk naar haar overlijden te worden gecremeerd zonder begrafenis of herdenkingsdienst en dat is ook gebeurd. Er was voor ons dan ook geen reden om af te reizen naar New-Mexico maar omdat ze haar as in Connecticut  uitgestrooid wil hebben hopen we over een tijdje daar wel bij te kunnen zijn.

Gelukkig zijn er ook leuke dingen te melden! Terwijl ik in Nederland zat, ging het hier niet echt lekker met Joe zijn werk. Wederom werden we erg teleur gesteld. In december was hij aangenomen onder het nom van: nu is het nog niet erg druk en kijken we hoeveel uren we je kunnen geven maar in de lente, zo vanaf Maart wordt het erg druk en zul je waarschijnlijk zelfs overuren moeten maken. Nou, prima, Joe vond het werk en het bedrijf leuk en zag het helemaal zitten. Helaas werden de uren in januari/februari wel heel erg weinig en zat hij soms 4 van de 5 werkdagen te wachten op een telefoontje. En uiteindelijk belde ze helemaal niet meer. Zelf hadden we het idee dat het met het bedrijf helemaal niet goed ging, als we langs het gebouw reden zagen / zien we ook alle werkbusjes en trailers gewoon op het parkeer terrein staan in plaats van onderweg of bij een klus. Maar goed, als dat zo is, laat je personeel dan ook iets weten! Thuis zitten wachten klinkt misschien wel lekker rustig maar er komt ook geen geld binnen! Uiteindelijk is Joe toch maar gaan solliciteren en gelukkig werd hij meteen bij een supermarkt aangenomen! Helemaal iets anders dus maar wel een baan met zekerheid, carrière mogelijkheden en het hele jaar rond werk!

Zelf ben ik de afgelopen weken druk bezig geweest met de zindelijkheid training van Kaine. Hij is nu drie en een half en ik dacht dat het onderhand wel tijd voor werd, al wou hij er zelf niets van weten. We zijn dus heel voorzichtig begonnen met het potje voor de t.v. te zetten, hem in een onderbroekje te laten lopen en hem te vertellen dat hij een cadeautje zou krijgen als hij op het potje ging. De eerste week was een drama, hij wou niet eens op het potje gaan zitten, alhoewel hij het wel heel rot vond als hij in zijn onderbroek had geplast met als gevolg dat hij alles op ging houden. na een week had ik hem zover dat hij in ieders geval wou gaan zitten en toen er per ongeluk wat druppeltjes in het potje vielen hebben we ook heel blij gereageerd met cadeautjes. vanaf dat moment vond hij op het potje zitten niet meer eng en begon hij, heel per ongeluk, af en toe in het potje te plassen. Hij wou wel steeds dat ik bij hem kwam zitten, hem vermaakte met boekjes en spelletjes en dergelijke, ik heb heel wat uren doorgebracht op de grond! De grote boodschap wou nog niet lukken maar we waren al heel blij met het plassen, zeker toen hij zelf aan begon te geven als hij een plas moest doen. Toen hij dat helemaal doorhad is het potje naar de badkamer verhuisd en hebben we een sticker kaart gemaakt waar na elk plasje gespaard kon worden voor een groter cadeautje. Omdat hij, als hij een grote boodschap moest doen op een rare manier begon te lopen zette ik hem op die momenten ook op het potje en alhoewel meestal nog onder groot protest en met veel tranen , begon hij dus ook dat langzaam maar zeker in het potje te doen. Het plassen ging inmiddels zo goed dat hij dat gewoon zelf alleen ging doen en nu, na een week of vier denk ik dat ik wel kan zeggen dat hij helemaal droog is! Als hij alleen gaat plassen gaat hij nog op het potje maar als ik meeloop of als hij moet poepen gaat hij zelfs op de gewone w.c.. Ik moet hem nog wel helpen met zijn broek maar wat een opluchting! Ik geef hem 's nachts nog wel een pull-up broekje aan maar eigenlijk is hij zelfs dan helemaal droog. Ik vond het een heel frustrerend iets, maar het was achteraf gezien toch de moeite waard. Ik ben heel trots op mijn grote vent!


En verder heb ik me helemaal gestort op mijn nieuwe hobby!
In Nederland was ik altijd wel bezig met iets doen voor dieren. Ik was uiteraard lid van de dierenbescherming en de dierenloterij, ik ving regelmatig kittens op voor een stichting en bracht af en toe eens een zak voer of kluifjes of iets anders wat iemand weg wou gooien naar het dieren asiel. Ik ben altijd al een enorme dierengek geweest en trek me het leed van dieren enorm aan. Hier in Amerika dus ook en alhoewel ik af en toe eens een bedrag aan de ASPCA of Humane society doneer (Nadeel van die organisaties is dat er zo enorm veel aan de strijkstok blijft hangen, een CEO meet een jaarsalaris van 6 cijfers, belachelijk!) en op internet altijd bezig met met het signeren van petities en het onder de aandacht brengen van dierenleed heb ik toch altijd dat gevoel dat ik niet genoeg doe. Ik zou heel graag vrijwilligers werk doen voor de plaatselijke dieren asiels maar aangezien ik geen auto heb, en de zorg voor Kaine lukt me dat niet. En tja, financieel hebben we het al niet erg breed dus grote bedragen uitgeven lukt ook al niet.Regelmatig surf ik naar de websites van lokale dierenopvang centra om te zien of er ergens hulp nodig was en ineens besefte ik, dat het weliswaar maar beetjes zijn, maar dat alle beetjes helpen en dat ik dus wel iets kan doen, hoe klein dan ook. Omdat het vrijwilligerswerk dus zal moeten wachten totdat ik; A. een auto heb (ik kan dan bijvoorbeeld elke dag met honden gaan wandelen en Kaine meenemen) of B. Kaine op school zit zodat ik buiten het wandelen ook kan gaan helpen met schoonmaken waar veel behoefte aan is en C. We een eigen huis hebben zodat ik weer kittens kan gaan opvangen, ging ik weer eens naar de verschillende websites en vond daar de zogenaamde wishlist. een lijst met de grootste behoeftes van het asiel. Nu staat uiteraard op bijna iedere wishlist voer bovenaan maar er staan ook andere dingen op waar je eigenlijk niet bij stilstaat: oude handdoeken, keukenrol, toiletpapier, honden en katten speelgoed en snacks, oude kranten, enz. enz. Dat was dus iets wat ik wel had: Oude handdoeken en dekens! Al snuffelend door mijn linnenkast vond ik buiten haddoeken en dekens ook nog oude hoezen van hondenbedden die ik zelf gebruikt had voor mijn honden, en zelfs hondenspeelgoed en riemen waar ik nooit afscheid van kon nemen na het overlijden van mijn honden. En hoe mooi zou het toch zijn als ik dit spul kan doneren aan een hond in een asiel die verder niets of niemand heeft? Ik besloot dus een heel pakket samen te stellen. En elke week in de dollar winkel 1 dollar uit te geven aan andere producten die ze nodig hadden. En als ik eens in de zoveel tijd de lege flessen inlever een grote zak voer van dat geld te kopen. En op internet rond te snuffelen naar gratis producten. Er zijn verschillende websites met coupons voor grote kortingen op bepaalde producten en ook gratis probeerzakjes van allerhande andere producten.
http://www.sayvings.com/ is bijvoorbeeld zo'n website. Elke dag wordt hij ge- update met nieuwe gratis samples. Ongelooflijk wat ik daar al heb gescoord. Bonnen voor een gratis blik kattenvoer, of hondenbrokjes, proefzakjes wasmiddel (ook iets waar asiels behoefte aan hebben: wasmiddelen en schoonmaakmiddelen) en alles wat ze niet nodig hebben hou ik gewoon lekker zelf!
En als ik boodschappen ga doen en toiletpapier of keukenrollen nodig heb, koop ik een grootverpakking en haal daar, 1 of 2 rollen vanaf en die gaan in de doneerzak. Merken we niks van ;), Gratis krantjes en dergelijke gooi ik niet meer weg maar bewaar ik. Ik snuffel in tweedehandswinkels zoals Goodwill en vind daar bijvoorbeeld een hondenriem voor 1 dollar! ik hou mijn ogen open bij garage en yard sales. Ik kijk op ebay en craigslist naar goede aanbiedingen.Ik bied mee op tennisballen die aangeboden worden door tennisverenigingen, soms gaat er een doos met 150 tennisballen weg voor 15 dollar! Een oud dekbed heb ik verknipt en vermaakt tot hondenbedden. Nu heb ik dus niet alleen de hoezen maar ze zijn ook nog eens gevuld! En als ik 's avonds voor de t.v. zit ben ik honden en katten speeltjes aan het maken. Ik ben altijd best creatief geweest, ben er alleen nooit zo goed in! Maar wat maakt het een hond of poes nu uit dat die zelfgemaakte beer of muis misschien niet zo professioneel is gemaakt? Ik knip de teen uit een oude sok, vul hem met wat kattenkruid en van dat witte spul dat in pluche beesten zit. Naai het hele spul dicht, naai er een paar oortjes, neus en oogjes op en klaar! De rest van de sok gebruik ik dan vaak weer om een zakje van te maken waarin een knisperend papiertje gaat, of een stukje plastic met wat rijstkorrels om het te laten rammelen en klaar is weer een speeltje! Oude pluche beesten waar Kaine niets meer mee doet knip ik open, haal er de vulling uit en stop er  een lege verpakking van bijvoorbeeld yoghurt in, naai het spul weer dicht en het is een hondenspeeltje! Oude truien, broeken en jassen, ik gebruik het allemaal! Ik teken er de afdruk van een beer op, of een hondenbot, knip ze uit, stop er zo'n piep ding in, of gewoon een opgerold stukje stof, en weer een hondenspeeltje klaar!
Ik vind het allemaal even leuk om te doen en heb nu toch het gevoel dat ik wat nuttigs doe zonder dat het me een vermogen kost! Ik kan bijna niet wachten om de eerste doos weg te brengen! Nog even doorsparen, verzamelen en knutselen ;)



 

Overigens worden alle katten speeltjes getest door mijn eigen katten, en ondanks dat ik af en toe wel eens een opengescheurde muis vind (dat kattenkruid is ook wel erg aantrekkelijk natuurlijk), zijn ze allemaal goedgekeurd ;)


Tot de volgende keer!


17 opmerkingen:

  1. Voor iemand die niet creatief is maak je toch hele leuke dingen! Misschien ben je stiekem toch wat creatiever dan je zelf denkt! Leuk om weer eens iets van je te lezen. Vond het ook leuk om je eens te zien na al die jaren in Nederland. Om steeds naar Kaine te kijken vanaf een foto is natuurlijk niet zo leuk als in het echt!

    Je bent echt goed bezig lees ik. Zo zie je maar dat je met weinig toch iets van betekenis kan zijn voor de dieren.

    Kaine is al snel zindelijk geworden zeg! Vooral 's nachts is natuurlijk een grote prestatie. Onze Storm was wel snel zindelijk maar 's nachts is hij zelden droog. Hij is natuurlijk ook wel een grote drinker. Hij drinkt zo veel dat ik zelfs nog problemen zou hebben om droog te blijven 's nachts.

    Tot de volgende blog!

    Groetjes xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vond het ook heel leuk om jou weer eens te zien Rogier! het leukste vond ik toch nog wel de reactie van Kaine toen Storm niet reageerde op zijn bye, bye..hij doet het niet mama! hahaha. Hopelijk zien we jullie volgend jaar weer!

    groetjes! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had het al op facebook gelezen van Joe's oma, heel sneu :( Jammer dat ze zo ver weg woonde. New Mexico is echt aan het andere eind van het land.

    Ik ben blij te horen dat Joe een andere baan heeft gevonden waar hij meer zekerheid heeft. Het lijkt me verschrikkelijk als je steeds moet wachten op een telefoontje voor werk. Is het een beetje bij jullie in de buurt?

    Ik ben het helemaal met Rogier eens; je bent juist supercreatief! Wat een gave speeltjes heb je gemaakt. Hartstikke goed van je om je op deze manier in te zetten. Wat zullen ze blij met je zijn daar in het asiel!

    Wat goed dat Kaine zindelijk is! Dat heb je nog best snel voor elkaar. Best een opluchting hè ;) Geef die lieverd maar een hele dikke knuffel van mij.

    Laat me maar weten wat je graag wil hebben uit Nederland, ik stuur het gewoon naar je toe hoor! (behalve stoofvlees hihi ;))

    Een hele dikke kus voor jullie allemaal!
    Bianc

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo, leuke blog, je belevenissen in de vs lees ik graag, hoe gaat het nu met jullie?
    --Rosaleandra--

    BeantwoordenVerwijderen
  5. misschien toch een A.ldi in de vs,weblink
    http://www.aldi.us/us/html/service/store_locator_ENU_HTML.htm?WT.z_src=main

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ik weet dat er ook Aldi in Amerika bestaat, helaas nergens bij ons in Maine ;)
    Met ons gaat alles goed, lekker warm! IOk zal snel weer een update maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo claudia, jammer dat je geen a.ldi hebt bij jou in de buurt, leuk dat je reageert, ik kijk regelmatig of je een blog hebt geschreven, hopelijk snel, groeten uit NL
    --Rosalenandra--

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo,ik hoop dat alles ok is, ik mis je leuke blogjes
    --Rosaleandra--

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bijna een jaar geen nieuws vernomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou dame! De pijp aan Maarten gegeven wat betreft je blog?

    BeantwoordenVerwijderen