dinsdag 15 juni 2010

Zoals ik al eerder schreef ben ik wat betreft de deur uit gaan een beetje afhankelijk van de moeder van Joe. Gelukkig is ze gek op winkelen en zo'n 3 keer per week worden er boodschappen gedaan, voor mij een mooie gelegenheid om er even uit te kunnen en de winkels hier te bekijken. Tot nu toe ben ik nog niet echt heel erg onder de indruk, natuurlijk zijn de supermarkten hier erg groot maar met onze Albert Heijn XL in Tilburg was ik toch al wel wat gewend wat betreft groot en assortiment. Wat dat betreft vind ik de eetgewoontes hier ook niet heel erg verschillend met de onze. 's avonds kookt meestal mijn schoonvader. Er wordt wat meer op de barbeque bereid dan bij ons maar ook hier draait het meestal om een goed stuk vlees, groentes en iets aardappelachtigs zoals gepofte aardappel of aardappelsalade. Een gekookte aardappel heb ik hier nog niet op maar ik ben van plan om, als we strax ons eigen huishoudentje hebben toch gewoon op de Nederlandse manier te gaan koken. Ontbijten doen ze hier meestal met cereals die je dan wel weer in ontelbaar veel varianten kunt verkrijgen. En brood is er ook in veel verschillende varianten te verkrijgen. Natuurlijk hebben ze hier ook van dat slappe nep brood, een beetje te vergelijken met de slappe witte broodjes van de Aldi maar in de supermarkten hebben ze meestal ook een bakkerijafdeling waar buitenlands brood te verkrijgen is. Zo heb ik van de week een lekker bruin brood, wat ze hier dan Frans brood noemen, gescoord. En de echte lekkere Nederlandse kaas heb ik dan mischien nog niet gevonden maar ze hjebben wel heel veel keus in andere kazen en enekele varianten komen er toch vrij dicht in de buurt. De pindakaas is hier een stuk cremiger dan onze ouwe vertrowude Calve maar Kaine vind hem erg lekker en ook voor hem heb ik een oud vertrouwd broodbeleg gevonden in de winkel: een grote pot Nutella pasta! Wel allemaal een stuk duurder als bij ons trouwens, wat dat bertreft wind ik het leven hier vrij duur!
Wat ik erg mis hier is mijn deodorant! Op schiphol hebben ze mijn mega bus rexona uit mn handbagage gevist en weg gegooid. Een van de eerste dingen die ik hier dus ging aanschaffen was deo. Nu verwachtte ik niet mijn eigen merk rexona aan te treffen maar aangezien ze hier ook gewoon Dove en Nivea hebben ging ik daar maar naar op zoek. Helaas, tussen de vele verschillende merken vond ik die merken wel maar alleen maar in rollers. De enige spuitbussen die ik vond waren van een voor mij totaal onbekend merk en ze hebben ook niet van die lekkere harde spuitkoppen. Ik heb dus toch maar een Dove rollertje mee genomen en een spuitbus van een onbekend merk. Als ik dan 's morgens moet kiezen uit dat plakkerige rolletje of het pisstraaltje uit de spuitbus wens ik wel eens dat ik een flinke voorraad bussen deo in mijn koffer had gestopt.

Wat ik wel weer heel fijn vind in de winkels hier zijn de mensen die jouw tasjes voor je inpakken. Natuurlijk allemaal erg slecht voor het milieu al die tasjes en soms voel ik me ook wel eens schuldig als ik zo'n zielig mannetje aan het eind van de band mijn spullen in tasjes zie stoppen (nee, niet van die grote plastic boodschappen tassen die wij hebben maar van die kleine kraaktasjes, zodat je aan het einde soms wel met 20 tasjes de winkel uit loopt) maar het begint al aardig te wennen om met je armen over elkaar te staan kijken hoe jouw boodschappen voor je worden ingepakt ;)

Ook zijn de verschillende boodschappen karretjes steeds weer een verassing, vooral voor Kaine, onze favoriete supermarkt heeft maar liefst 3 verschillende karretjes voor kids met een race auto eronder of er boven op. het blijft feest voor kaine. En ook bij Home Depot, een beetje te vergelijken met onze Hornbach, 0ok wat berteft kleuren, hadden ze een leuke boodshappenwagen


En nee, hier heb je geen muntjes nodig voor je karretje, gewoon mee pakken en niemand die er ook maar aan denkt om zijn karretje na afloop terug te gaan zetten, gewoon laten staan op de parkeerplaats die hap. We waren trowuens in die bouwmarkt om op zoek te gaan naar een paar stevige bouten voor Kaine's nieuwe schommel!
Hij wordt flink verwend door opa en oma en de bedoeling is om buiten een heel speeltuintje voor hem te maken. De schommel hangt inmiddels en hij vind hem fantastisch! Zeker als papa lekker hard duwt!


Al dat schommelen maakt je natuurlijk flink moe

En tja, dan is het nog een kwestie van tijd en je bent vertrokken: ZZZZZZzzzz ZZzzzzz...


Wat je hier ook veel ziet zijn de zogenaamde Garage sales of Yard sales. waar wij in nederland moeten wachten tot Koninginnedag of 5 mei, hier sjouw je op een mooie dag gewoon al je rotzooi naar buiten, zet een bordje aan de weg met Yardsale en wachten maar op kopers. Op een van onze ritjes naar de winkel zag in ineens een zo'n bordje, ik keek en zag een tuin vol speelgoed! We zijn snel gestopt en al snel raakte ik in gesprek met een aardige dame die me vertelde dat ze altijd een daycare aan huis had gehad en daarmee net was gestopt. Ik was meteen geinterreseerd omdat ik zoiets strax ook wil gaan doen hier en inderdaad vertelde deze mevrouw me dat er hier veel behoefte aan is. Mooi om te weten. Ondertussen snuffelde we tussen de vele speeltjes en onze aandacht ging uit naar een groot plastic speel toestel, dat zou helemaal geweldig zijn voor Kaine's speelplek in de tuin! De prijs was 30 dollar, geen geld en we besloten dan ook om het toestel te kopen. De mevrouw was volgens mij erg blij van het grote geval af te zijn want ze bood ons vervolgens een heleboel gratis spullen aan. Met een auto vol (het huisje zouden opa en papa later met de truck op moeten halen) reden we verder. Ik moet zeggen dat ik erg in mijn nopjes was en Kaine later thuis nog veel meer. Autotjes, een zak met wel 300 wascokrijtjes, puzzels, kleine speeltjes met piepjes en lichtjes een mega grote doos met houten blokken waar vooral papa erg blij mee leek te zijn, kortom, onze kleine leefruimte hier beneden staat propvol speelgoed!

Het speeltoestel staat al buiten, nu nog een zandbak en kaine's prive speeltuin is klaar!


Dat neemt niet weg dat Kaine zo zijn eigen spelletjes verzint als ik even niet oplet.
Gisteren heb ik voor het eerst weer eens lekker lang met mijn beste vriendinnetje aan de telefoon gezeten. Op de een of andere manier was dat er nog niet van gekomen maar gisteren had ze een vrije middag en waren we tegelijkertijd online. Ik had wat tegoed op mijn Skype account gezet en we zouden eens gana kijken hoe snel dat op zou gaan als ik naar haar mobiele telefoon zou bellen. Al snel zaten we als vanouds te kletsen, roddlen en soms ook een beetje te klagen. Voor ik het wist was mijn tegoed op en bleken we al bijna twee uur aan de telefoon te zitten. Ik heb nu gezien dat ik ook voor een maand tegoed er op kan zetten en daarmee onbeperkt kan bellen, dat heb ik dus maar snel gedaan en zodoende kan ik nu voor 10,00 dollar een maand lang zoveel bellen als ik zelf wil. Ik heb zo'n vermoeden dat er de komende tijd dus weer gewoon net zoveel gebeld gaat worden als we voorheen ook deden.
Maar goed, terwijl mama zich vermaakt aan de telefoon en even niet zo goed oplet heeft kaine dus zijn eigen spelletjes gevonden en als je ziet hoe je moeder zich elke dag opmaakt en je vindt in haar make-up tas een mooi zwart potlood dan weet je eigenlijk maar 1 ding te bedenken om ermee te doen: je gezicht beschilderen, net als mama!



Afgelopen zondag had Joe onverwacht een dagje vrij en omdat we onze trouwdag van vorige week nog zouden vieren was dat een mooie gelegenheid. Ik moet zeggen het was een geslaagd, romantisch dagje maar daarover de volgende keer meer!

Tot snel!

2 opmerkingen:

  1. Haai Claud,

    Leuk dat je de eetgewoonten beschrijft, die schelen dus blijkbaar niet al te veel met hier. Ik vind de boodschappen in Amerika ook altijd heel duur. Best begrijpelijk dat veel mensen regelmatig buiten de deur eten, want dat is dan in verhouding weer spotgoedkoop. Kaine is toch maar weer goed verwend! Super zo'n privé speeltuintje. Wat lief dat hij tijdens het schommelen in slaap is gevallen hahaha.
    Wat een goed plan om in de toekomst iets van een daycare te beginnen, zeker als er veel behoefte aan is.
    Ik kan me voorstellen dat winkelen een feest is voor Kaine met al die leuke winkelwagentjes. Toen onze kinderen nog klein waren, waren ze altijd helemaal gek van de buggies in de pretparken, zoals de 'walvisbuggies' in Seaworld. Zelfs toen Michelle een jaar of 6/7 was wilde ze er nog in ;)
    Fijn dat je lekker hebt kunnen beppen met je beste vriendin. Toch wel een handige uitvinding dat Skype.
    Nog gefeliciteerd met jullie trouwdag! Ik ben heel benieuwd naar jullie romantisch dagje ;-)

    xxx
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Claudia,

    Wat super om je zo te volgen en te weten hoe jullie het stellen daar! Fijn om te lezen dat alles goed gaat en op koopjes jacht ben je nog niet verleerd zie ik wel! Wat zal pascalle blij zijn geweest je te horen! Leuk hoor! En wat een menneke die kaine he, geweldig!!! Zo heb ik een heel leuk filmpje van Rick dat hij in slaap valt terwijl hij op zijn potje zit! Geniet maar lekker, nu kan het en ze zijn zo groot!!!
    Dikke kus uit Tilburg XXX (Lisette)

    BeantwoordenVerwijderen